Exercițiile cardio: cum ne antrenăm corect

Știm cu toții că sportul este esențial pentru un stil de viață sănătos, însă, atunci când vine vorba de pus în practică, lucrurile par ceva mai complicate. Dacă ți-ai propus să slăbești, să-ți tonifiezi corpul sau să câștigi masa musculară, trebuie să știi că toate aceste obiective au un lucru în comun: un tip de antrenament, numit „cardio”. În general, oamenii renunță ușor la ideea de a face mișcare, pentru că nu știu ce li se potrivește astfel încât organismul lor să răspundă efortului fizic, în mod pozitiv. Antrenorii de fitness știu cel mai bine cum e cu scuza „nu mai pot, nu mă ajută corpul”. Ce e de făcut când simți că obosești mult prea repede, într-un timp foarte scurt? Exercițiile cardio sunt soluția! Acest tip de mișcare accelerează metabolismul și determină sistemul cardiovascular să lucreze intens, să intensifice arderile și să întărească masa musculară.

Cu alte cuvinte, poți slăbi și îți poți contura grupele de mușchi prin simpla execuție corectă a acestui tip de exerciții. Dar care sunt ele? Spre surpriza ta, poate, vorbim despre mersul alert, mersul pe bicicletă, înotul, săriturile cu o coardă, genuflexiunile, fandările și chiar celebrele abdomene. Fiecare din ele îți pune în mișcare anumite grupe de mușchi, generând intensitate la nivel cardiovascular. Altfel spus, pulsul tău va crește și va determina arderea grăsimilor în mod accelerat și un consum optim de oxigen. Desigur, exemplele de mai sus se încadrează în categoria exercițiilor cardio care pot fi executate și acasă, mai ales dacă nu ai fost până în prezent un amator de antrenamente la sală.

Vestea bună este că poți începe să scapi de grăsimi și să-ți crești masa musculară, fără să depui un efort supraomenesc la început. Mai mult, sunt contraindicate antrenamentele mult prea solicitante pentru o persoană care, până de curând, a fost sedentară. Îți voi dezvălui un secret: succesul acestor exerciții cardio este modul în care le execuți. Mișcările trebuie să fie realizate în mod corect! În cele ce urmează, găsești câteva tipuri de exerciții cardio, care pot sta la baza antrenamentului tău:

Exerciții cardio pentru începători

Așa cum spuneam, în antrenamentul cardio intră genuflexiunile, fandările, flotările, abdomenele sau săriturile cu genunchii la piept. Cum le execuți corect? În primul rând, ai grijă la poziția inițială a corpului. Spatele trebuie să fie drept, picioarele depărtate, la nivelul umerilor. Dacă execuți o serie de genoflexiuni, de exemplu, vei îndoi genunchii ținând spatele drept și tălpile, în totalitate, pe podea. Execută antrenamentul în fața unei oglinzi pentru a-ți putea controla poziția corpului. Revino întotdeauna în poziția inițială. Repetă exercițiile în trei serii de câte 20, cu pauză 1-2 minute. Pentru eficiență maximă, în funcție de gradul de intensitate al antrenamentului, acesta ar trebuie să dureze între 45 de minute și o oră.

Beneficiile exercițiilor cardio

Exercițiile cardio devin eficiente atunci când sunt executate corect și constant. Îți recomand să le introduci în rutina ta și pentru a obține rezultate rapide în ceea ce privește scăderea în greutate și creșterea masei musculare să realizezi antrenamente de aproximativ cinci ori pe săptămână. 

Antrenamentul cardio are și alte beneficii pentru sănătate. Pe lângă faptul că stimulează metabolismul, arde grăsimile și tonifică mușchii, în timp acestea reduc riscul de apariția a infarctului, combat stresul, alungă insomniile și oferă o stare generală de bine și un nivel crescut de energie și vitalitate. Așadar, iată care sunt cele mai importante beneficii ale antrenamentelor tip cardio: 

  • Ajută la scăderea în greutate
  • Tonifică musculatura
  • Reduc riscul de apariție a infarctului
  • Scad glicemia și riscul de diabet zaharat
  • Combat stresul zilnic
  • Alungă insomniile
  • Conferă energie 
  • Sporesc gradul de concentrare și stimulează memoria
  • Reduc nivelul de colesterol

Exercițiile cardio pot determina numeroase schimbări în viața ta de zi cu zi, mai ales că poți începe să le faci în confortul casei tale, ca, mai apoi, să urmezi scheme de antrenament complexe, sub îndrumarea unui antrenor de fitness personal. Nu uita să urmezi o dietă sănătoasă, bogată în nutrienți și vitamine, să consumi cel puțin doi litri de apă  zilnic și să reduci, pe cât posibil, nivelul de stres și viciile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *