Masa musculară – Ce este și cum poți să o dezvolți prin alimentație și antrenamente

Știm cu toții, atunci când vine vorba de forma fizică, bărbații sunt cei care își doresc brațe mai dezvoltate, un abdomen bine lucrat, picioare puternice și un tonus excelent. Masa musculară care definește corpului oricărei persoanei are la bază câteva grupe de mușchi. Odată dezvoltați, mușchii vor determina o formă a trupului dorită, o greutate ideală și, desigur, dimensiunile dorite pentru brațe, picioare sau trunchi. Să obții masa musculară și s-o întreții nu este imposibil, însă rezultatele se văd pe măsură ce schimbi în totalitate stilul de viață, alimentația și obiceiurile nesănătoase. Mai mult, antrenamentele pentru dezvoltarea muschilor corpului au nevoie de recuperare intensă, ceea ce înseamnă că cele nouă ore de somn pe noapte n-ar trebui să lipsească.

Pentru a obține silueta pe care ți-o dorești, numărul de kilograme și diametrul perfect pentru brațele tale trebuie să cunoști câteva noțiuni de bază, pentru a ști exact care sunt pașii care te vor duce spre rezultatul mult dorit. Pe scurt, ai nevoie de alimentație potrivită, un stil de viață organizat, antrenamente în formă continuată și repetată și suficient de multă odihnă. Concret, îți trebuie echilibru în viața ta.

Voi începe prin a defini masa musculară, ce este mai exact, dar și cum o poți dezvolta și întreține prin intermediul a ceea ce mănânci și a tipurilor de antrenamente pe care trebuie să le execuți la sală.

Ce este masa musculară?

Masa musculară este compusă din seriile de mușchi existente în organismul fiecăruia dintre noi. Corpul are în componență trei categorii de mușchi: cardiaci, netezi și scheletici, iar fiecare în parte funcționează în strânsă legătură cu organele interne. Mușchii cardiaci se află la nivelul inimii și pompează sângele în organism, mușchii netezi controlează funcțiile vitale, precum respirația, în timp ce mușchii scheletici sunt cei pe care îi lucrăm, de fapt, la sală. Aceștia sunt cei care ajută la dezvoltarea masei musculare și se pot forma și dezvolta în funcție de felul în care lucrează corpul tău, de modul în care este hrănit și antrenat.

Vrei să slăbești și să dezvolți masa musculară? Nu te înfometa

O persoană sedentară are adesea un procent de grăsime corporală destul de ridicat, iar primul pas spre dobândirea masei musculara este mișorarea acestuia. Scăderea în greutate nu va produce dezvoltarea masei musculare decât în timp, astfel că le lângă antrenamente intensive la sala de sport, ai nevoie să începi prin a-și schimba total alimentația. Mesele dezorganizate și mâncărurile nesănătoase nu-ți vor aduce succesul, motiv pentru care trebuie să începi prin a-ți stabili un plan alimentar foarte bine pus la punct. Explicația este simplă! Ai nevoie ca organismul tău să fie hrănit și puternic pentru a putea face față efortului la care îl vei supune pentru dezvoltarea masei musculare. Înfometarea nu are ce căuta! Scopul este să crești nivelul de proteine și carbohidrați din corp, precum și grăsimile sănătoase, reducând în același timp numărul de calorii. Efortul fizic trebuie susținut cu o alimentație sănătoasă, aceasta este rețeta succesului în ceea ce privește dezvoltarea masei musculare.

5 alimente care te ajută să dezvolți masa musculară

Așadar, ce și cum mănânci pentru a crește masa musculară? Există numeroase alimente care au un conținut ridicat de proteine, vitamine, minerale și carbohidrați. Consumul lor va ajuta la dezvoltarea armonioase a mușchilor corpului tău. Între cele mai importante se regăsesc carnea de vită, pieptul de pui, orezul, ouăle și somonul. Desigur, acestor mâncăruri de bază și le adaugă și altele, precum legumele verzi, ca spanacul, broccoli, conopidă, varză, avocado sau salată verde. Și la categoria fructe ar trebui să introduci în mesele tale afine, căpșuni, banane sau pepene roșu. Nu uita de nuci și derivatele, precum caju și migdale crude. Pe lista alimentelor recomandate se regăsesc și quinoa, lintea, dar și alte tipuri de carne, precum curcan, miel sau curcan. Desigur, acestea vor fi gătite cu conținut cât mai scăzut de ulei, iar cel de floarea soarelui ar trebui să fie înlocuit cu uleiul de măsline sau de cocos, după caz.

Antrenamente pentru masa musculară cu instructorul personal de fitness

În ceea ce privește tipurile de antrenamente pentru a dezvolta masa musculară, acestea trebuie să aibă la bază un efort fizic mediul, cel puțin la început. Prima regulă este să nu te epuizezi. Concret, exercițiile trebuie executate gradual și niciodată până la limita epuizării, dacă îți dorești rezultate optime. Ține cont de faptul că vei avea nevoie de recuperare, cu somn și alimentație potrivită, după fiecare zi de antrenament.

Tipurile de exerciții pentru masa musculară se stabilesc cu antrenorul personal, în funcție de fiecare persoană în parte, având drept criteriu principal eficiența lor. Sunt recomandate greutățile cu care să execuți corect și în siguranță seturile de exerciții. Așa cum precizam, gradul de dificultate al antrenamentelor va fi crescut în mod treptat, urmărindu-se permanent evoluția și progresul. Notează fiecare rezultat și corelează-l cu greutatea. Cântarul va deveni un bun prieten!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *