Sportul și dieta: cum le îmbini?

Mișcarea oferă o mulțime de beneficii pentru sănătate și pentru aspectul fizic, iar acest lucru nu mai este de mult un secret. Pe de altă parte, și alimentația corectă ne ajută, de asemenea, să ne menținem în formă și să ținem departe problemele care ne amenință starea generală de bine. De aceea, pentru a obține cele mai bune rezultate legate atât de silueta ta, cât și de prevenirea diverselor afecțiuni este ideal să îmbini sportul și dieta. În continuare îți voi oferi câteva sfaturi prin care poți face acest lucru, fără bătăi de cap!

Evită înfometarea 

Pentru a scăpa de kilogramele nedorite, mulți dintre noi facem greșeala de a ne înfometa. Aceasta este, însă, o strategie foarte neinspirată și nesănătoasă, totodată; din contră, pentru a crește masa musculară și pentru a topi eficient depozitele de grăsime este necesar să mănânci echilibrat, trei mese pe zi și, eventual, încă două gusturi. Mușchii lucrează la capacitatea maximă atunci când primesc ”combustibilul” necesar (ex: proteine, nutrienți, fibre etc.) – de aceea dieta are un rol major în această ecuație. Dacă te înfometezi în restul zilei și mănânci copios după antrenament, rezultatele dorite nu vor apărea. 

Evită mâncatul excesiv 

La polul opus înfometării se află mâncatul excesiv. Practic, pentru a combina corect dieta cu sportul trebuie să eviți să consumi mai multă hrană decât ai nevoie de fapt, bazându-te pe faptul că arzi destule calorii prin mișcare. Cel mai simplu este să îți monitorizezi efortul pentru a vedea exact numărul caloriilor consumate în timpul antrenamentelor. 

Hidratează-te suficient 

Alături de respectarea meselor principale și de realizarea corectă a fiecărui meniu, la fel de importantă este și hidratarea. Este deja un fapt dovedit științific acela că deshidratarea la care antrenamentele ne predispun organismul încetinește metabolismul și, în plus, stimulează apetitul, determinându-ne să mâncăm mai mult decât este nevoie. Așadar, ai grijă să consumi zilnic minimum 2 litri de apă. Poți apela de asemenea și la alte tipuri de băuturi sănătoase, cum ar fi ceiurile de plante, neîndulcite sau supele. Ba chiar mai mult decât atât, dacă ai susținut un efort fizic intens, poți lua în calcul și soluțiile de rehidratare specifice care se dizolvă în apa pe care o consumi în timpul antrenamentului. Alege Calciu și Magneziu, sub formă de tablete efervescente sau pliculețe. 

Ce să mănânci înainte de antrenament 

Pentru a da randament în timpul rutinei de exerciții, înainte de 2-3 ore de a ajunge la sala de fitness consumă o masă care să conțină carbohidrați simpli din surse sănătoase (ex: fructe), cu eliberare rapidă, dar și carbohidrați complecși, cu eliberare lentă (cereale integrale). Această combinație îți va oferi eliberarea optimmă de energie de care ai nevoie pe durata antrenamentului. În cazul în care optezi pentru o gustare ușoară, poți face sport după aproximativ 30-45 de minute, deoarece aceasta se digera mai rapid decât o masă principală. 

Ce să mănânci după ce faci sport

Dupa încheierea antrenamentului, cea mai bună alegere este reprezentată de un mix de proteine cu legume sărace în carbohidrați. Poți opta pentru carne și lactate slabe, legume bogate în fibre, pește, semințe sau nuci. Este foarte important să eviți mesele copioase, pline de grăsimi nesănătoase atât înainte, cât și după ce faci mișcare. 

Dacă ai nevoie de un plus de motivație sau de sfaturi legate de antrenamentele tale și de nutriție, contactează-mă pentru a-ți oferi ajutorul!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *